Тема. Фразеологізми, їх лексичне значення. Вживання
фразеологізмів у мовленні.
МЕТА: -
ознайомити учнів з поняттям «фразеологізм», дати уявлення про
особливості
фразеологізмів та їх виражальні можливості;
-
розвивати вміння
вживати фразеологізми в мовленні, знаходити їх у тексті, пояснювати значення
фразеологізмів відповідно до контексту;
-
виховувати гордість
за свою країну та її видатних людей;
-
формувати
комунікативну компетентність.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
Первинне застосування нових знань
Завдання (текст на слайді комп’ютерної презентації)
Прочитайте і перепишіть
речення. На місці виділених слів та словосполучень уставте дібрані з довідки
фразеологізми.
1. Як же вас вернути додому? 2.
Хай інші ледарюють чи ведуть беззмістовні розмови, а ти маєш бути у
праці найпершим. 3. Чоловік, почувши про
се, дуже злякався, хотів був уже втікати.
4. Усе заготоване зруйнувалося. 5.
Звичайно, пізніше неважко все
розв’язати.
Довідка: на рідні пороги, байдики б’ють, ляси точать, п’ятами накивати,
пішло шкереберть, заднім числом.
Самостійне застосування учнями знань
1.
Розподільний диктант
Запишіть у дві колонки
фразеологізми і словосполучення. Прочитайте ім’я видатної особи з перших букв
фразеологізмів та словосполучень. Що нам відомо про цього митця?
Фразеологізми Словосполучення
Танцювати від печі екологія
довкілля
Аркан на шию водити
машину
Рвати жили чорний
колір
Акорд заключний економічні
витрати
Сам собі пан намилити
руки
Штовхати в прірву колодязний
журавель
обмотати
ниткою
2.
Складіть твір-мініатюру 5-6 речень (усно). Пригадайте
ситуацію з вашого життя, яка би розкривала
значення фразеологізму (на вибір).
Підсумок
уроку й оцінювання
Метод «Мікрофон»
1.
Чого навчилися?
2.
Що було цікавим?
3.
Що було головним на
уроці?
4.
Що дізналися нового?
5.
Яке завдання було
складним?
6.
Оцініть урок.
Комментариев нет:
Отправить комментарий